Pages


Sunday 13 December 2009

Berwaldhallen

Dan Backman in Svenska Dagbladet has written a very positive review of one of Salem's Berwaldhallen concerts. The review can be found at http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/charmig-duett-far-staende-ovation_3927125.svd

If you were at any of the concerts at Berwaldhallen I'd like to know what you thought of the shows. If you were there last year and this year, how did the concerts compare? Were there any new songs played this year? What did you think of "Manfreds Dans" performed by Salem and Sami? What was your favourite song in the set? Remember to leave your comments, views and set lists here!

4 comments:

Anonymous said...

Oh, Manfreds Dans was....fantastic! I got tears in my eyes when they played together with the symphonyorchestra. I heard the song once before on the Sissela Kyle-show and really, really loved it. But this time, hearing it live with Salems violin was so great!! Its a very special song! So sensitive. I hope we get to listen to Salems violin more often in the future. And Samis tuba-playing!
/kajsa

Jill Windahl said...

Manfreds dans was fantastic, wonderful to hear them together. I must also say that i cried the first two songs of the concert, it touched every nerv in my body. I hope to see Salem soon again and I want to thank you for your music and for the fantastic concert in Berwaldhallen.

Maria said...

Hej!

Vill tacka för en otroligt, fantastiskt bra konsert i fredags. Vi var ett sällskap på 4 personer och Manfreds dans var nog allas favoritlåt - vilken duett!! Hela konserten var magisk. Du utstrålar sådan total glädje och kärlek till musiken och svetsar samman alla stilar till en på ett så självklart sätt. Din bror förtjänar att nämnas särskilt; otroligt bra kör!!! Även han en person som verkar sprida sann glädje och positiv atmosfär kring sig. Jag var riktigt euforisk när jag gick därifrån och alla var ense om att detta var en sällsynt lyckad korsbefruktning mellan olika musikstilar. Det var kul att se en så låg medelålder på publiken i Berwaldhallen och kanske fick man några ungdomar att få upp ögon och öron för symfoniorkerstern kraft och "klassisk musik".
Orkestermusikerna riktigt lös av glädje när de spelade. Jag har trots mina 27 år varit på ganska många konserter i Berwaldhallen men aldrig har jag sett en orkester med sådan uppenbar spelglädje och positiv atmosfär som smittade till publiken långt bättre än den värsta svininfluensa.
Er konsert värmde mer än vilken julkonsert som helst, som gärna anspelar på syftet att "värma och lysa upp i mörkret" så här års. Bättre boost mot vintermörkret har jag aldrig varit med om, vilken vitaminkick. Följande är helt uppriktigt menat: detta den bästa konsert jag varit på; över alla genrer. '

Stort TACK!!

Varma hälsningar och en riktigt God Jul.
Maria Lagerlöf

Anonymous said...

Lördagens konsert var fantastisk! Jag var där förra året också och det var helt otroligt det med. I år hade jag dragit med mig 4 följeslagare i ålderspannet 25-60 år oh de var alla lika lyriska. Jag brukar mycket sällan bli så rörd att jag gråter, men när Salem och orkestern spelar drabbas liksom hela min kropp av ett lyckorus. Det är ganska unikt för enb person som jag som lider av depression sen flera år tillbaka. Salem är enb vitamininjektion utan dess like!
Jag tycker dock att årets konsert kunde ha innehållit lite fler av Salems låtar. Han hade blivit väldigt lite sen sist jag såg honom (lite för lite). Salem- du får gärna ha några extra kilon, det klär dig!!
Ser fram emot nästa konsert!